Andere trends voor de toekomst
drupa is niet alleen populair als wereldwijd platform voor de printbranche, maar richt zich ook op relevante en visionaire onderwerpen en best practices in de speciale forums. Hier genereren exposanten nieuwe zakelijke kansen met hun innovaties, ideeën en concepten. Voor Konica Minolta ligt de focus op de volgende trends en innovatieve technologieën:
E-commerce blijft op een groeikoers: Doordat de groei van e-commerce naar verwachting zal aanhouden, moeten drukkers een naadloze online ervaring bieden die offline kanalen integreert. Klanten verwachten tegenwoordig een persoonlijke ervaring en een soepele overgang tussen online en
persoonlijk.
Personalisatie: Drukkers moeten investeren in geavanceerde technologieën en gegevensanalyse voor een persoonlijke winkelervaring. Dit kan bijvoorbeeld bestaan uit persoonlijke aanbevelingen, gerichte marketingcampagnes en op maat gemaakte promoties om de loyaliteit en klantenbinding te vergroten.
AI, automatisering en toeleveringsketens: Het loont om kunstmatige intelligentie (AI) en automatiseringstechnologieën te gebruiken om de bedrijfsvoering te optimaliseren en de efficiëntie te verhogen. Bij 3D-printen gebruiken veel bedrijven AI al om hun workflows te optimaliseren, defecten te voorspellen, de kwaliteit te verbeteren en het printproces te automatiseren. Daarnaast helpen AI-gestuurde chatbots de klantenservice, geautomatiseerd voorraadbeheer en vraagprognoses. Om de toeleveringsketen te optimaliseren, kan RFID realtime gegevens over voorraadniveaus leveren, de nauwkeurigheid van voorraadtelling verbeteren en efficiënte bevoorradingsprocessen mogelijk maken.
AR en VR - de toekomst van productieprinten: Augmented en virtual reality zijn met hun fascinerende mogelijkheden langzaamaan deel geworden van de drukkerijsector en inmiddels hard op weg om standaardtools te worden. Ze bieden meeslepende productvisualisaties en interactieve ervaringen die het product illustreren tijdens beraadslagingen en aankoopbeslissingen stimuleren.
Gegevensbeveiliging en privacy: Het beschermen van klantgegevens en het naleven van gegevensvoorschriften zijn essentieel. Sterke beveiligingsmaatregelen en transparante gegevenspraktijken zijn essentieel om het vertrouwen van uw klanten te winnen en te behouden.
Integratie van opkomende technologieën: Houd een oogje op innovatieve oplossingen zoals blockchain, Internet of Things (IoT) en smart devices. Deze technologieën kunnen veilige transacties, realtime inventariscontrole en gepersonaliseerde winkelervaringen mogelijk maken.
Slim labelen en verpakken: Smart-tags, slimme NFC-labels (near field communication) en interactieve verpakkingen met QR-codes of augmented reality-elementen zijn allemaal hulpmiddelen waarmee merken en retailers beter kunnen omgaan met consumenten, betere productinformatie kunnen bieden en betere interactieve ervaringen kunnen creëren. Bied uw printklanten deze mogelijkheden voor een moderne klantervaring.
De combinatie van verschillende technologieën en concepten maakt printen onvervangbaar. Via strategische partnerschappen ontsluiten we digitalisering voor onze klanten en maken we complete ecosystemen met meerdere segmenten mogelijk, van prepress tot nabewerking, bijvoorbeeld in etiketten, verpakkingen, commercieel drukwerk, boeken-on-demand, textiel, grootformaat, verfraaiing en afwerkingssegmenten.
drupa is het ideale platform om uw kennis uit te breiden, nieuwe oplossingen te ontdekken of waardevolle contacten te leggen. Maak nu al een notitie in uw agenda voor drupa 2024. Bezoek ons op onze stand in Hal 8B.