Art. 61.1: Gebruiksrecht Art. 61.2: Aflevering, Installatie en acceptatie Art. 61.3: Garantie Art. 61.4: Onderhoud Art. 61.5: Programmatuur van toeleverancier
1.16.1 Indien een Partij vindt, dat er een geschil is, stelt deze de wederpartij daarvan terstond schriftelijk in kennis. Bij geschillen voortvloeiende uit de Overeenkomst of uit daarop voortbouwende Overeenkomsten, zullen Partijen trachten deze in eerste instantie op te lossen met behulp van mediation conform het reglement van de Stichting Nederlands Mediation Instituut te Rotterdam, zoals dat luidt op de aanvangsdatum van de mediation. 1.16.2 Cliënt wijst binnen dertig dagen een voor Konica Minolta acceptabele mediator aan. Indien partijen het na dertig dagen oneens zijn over de aan te stellen mediator zal Konica Minolta de Kamer van Koophandel verzoeken een mediator aan te wijzen. Deze aanwijzing is voor partijen bindend. 1.16.3 Indien het onmogelijk gebleken is een geschil als hiervoor bedoeld op te lossen met behulp van mediation, zal het geschil worden beslecht door de bevoegde rechter te Haarlem. 1.16.4 Wanneer Konica Minolta in een of meer gevallen afziet van de naleving van enige bepaling in de van toepassing zijnde voorwaarden en in de Overeenkomst, dan wel enig daaruit voortvloeiend recht niet uitoefent, kan dit door Cliënt nimmer worden uitgelegd als afstand of beperking van zodanige bepaling of van enig recht voor de toekomst. 1.16.5 Indien Cliënt enig recht uit de Overeenkomst of uit deze voorwaarden wenst uit te oefenen, zal hij dit binnen redelijke termijn, doch uiterlijk binnen twaalf maanden, na een kennelijk voornemen doen.
2.6.1 Indien en voor zover Konica Minolta zaken van derden aan Cliënt levert, zullen, mits dit door Konica Minolta schriftelijk aan Cliënt is meegedeeld, voor wat betreft die zaken de voorwaarden van die derden tevens van toepassing zijn, met terzijdestelling van de daarvan afwijkende bepalingen in deze voorwaarden. Konica Minolta zal deze voorwaarden kosteloos toezenden. Cliënt aanvaardt met het aangaan van de Overeenkomst de bedoelde voorwaarden van derden. Indien en voor zover de bedoelde voorwaarden van derden in de verhouding tussen Konica Minolta en Cliënt om welke reden dan ook buiten toepassing geacht worden te zijn, geldt het bepaalde in de van toepassing zijnde Konica Minolta voorwaarden.
De huurvoorwaarden zijn, naast de Algemene Bepalingen (hoofdstuk 1) van toepassing, indien Konica Minolta Apparatuur en voor zover van toepassing Opties, Accessoires, Programmatuur en Licenties aan Cliënt verhuurt. Apparatuur en hier genoemde zaken zullen in dit hoofdstuk kortweg worden aangeduid als: “de Zaak”. Meer informatie kunt u vinden in onze huurvoorwaarden.
3.1.1. Ter aanvulling op art. 1.3.1 van de Algemene Bepalingen gaat een huurovereenkomst administratief in op de eerste dag van de maand volgend op de dag van levering voor de op de overeenkomst vermelde periode. 3.1.2. Tenzij de huurovereenkomst door Cliënt of Konica Minolta drie maanden vóór de datum van beëindiging is opgezegd, wordt de huurovereenkomst telkens voor een periode van twaalf maanden verlengd, behalve wanneer de huurovereenkomst betrekking heeft op een leaseovereenkomst. In dat geval eindigt de huurovereenkomst door tijdverloop op de in de Leaseovereenkomst aangegeven eind- of vervaldatum. 3.1.3. Het is cliënt niet toegestaan de Zaak onder te verhuren, weder te verhuren, of aan derden - al dan niet - ter beschikking te stellen. Cliënt is gehouden Konica Minolta onmiddellijk kennis te geven van elke omstandigheid waardoor de rechten van Konica Minolta op het gehuurde kunnen worden aangetast.
3.2.1 Konica Minolta kent de volgende huurconstructies: a) Verhuur van de Zaak, inclusief een overeengekomen vast Afdrukvolume per overeengekomen periode verdisconteerd in een huurbedrag per overeengekomen periode. Eventuele meerafdrukken worden per overeengekomen periode, of bij het ontbreken hiervan per maand, berekend tegen het meerafdrukken tarief; b) Verhuur van de Zaak met een SGP. De Zaak wordt per overeengekomen periode berekend, vermeerderd met het overeengekomen afdrukvolume per maand. Eventuele meerafdrukken worden per overeengekomen periode, of bij het ontbreken hiervan per maand, berekend tegen het meerafdrukken tarief; c) Verhuur van de Zaak, verrekend per overeengekomen periode vermeerderd met de kosten voor het werkelijk gemaakte Afdrukvolume per overeengekomen periode. Indien een meerafdrukkentarief ontbreekt wordt er berekend volgens het overeengekomen Tellertiktarief. 3.2.2 Indien in de huurovereenkomst een bedrag per Tellertik is overeengekomen, wordt een afdruk op A4-formaat met toner bedoeld. In het geval gekopieerd wordt op A3-formaat, geldt de Tellertik of de kopieprijs als tweemaal het formaat A4. 3.2.3 Tenzij anders is overeengekomen, zijn de kosten van Verbruiksmaterialen en Accessoires niet in de huurprijs inbegrepen. 3.2.4 Indien sprake is van een huurovereenkomst op basis van lease wordt de exacte leaseprijs vastgesteld door de leasemaatschappij waarvan Konica Minolta zich bedient.
3.3.1 Konica Minolta zal Cliënt het overeengekomen huurprijs en Afdrukvolume telkens omstreeks de eerste dag van de maand facturen. Het volume aan meerafdrukken wordt aan het einde van de overeengekomen periode gefactureerd. 3.3.2 Huurbedragen en hiermee samenhangende kosten zullen worden geïncasseerd door middel van een automatisch e incasso. Cliënt machtigt Konica Minolta daartoe middels invulling van de automatische incasso conform SEPA-regelgeving. Indien Cliënt geen automatische incasso toestaat of deze machtiging intrekt, zal het factuurbedrag met € 12,- worden verhoogd. Konica Minolta is gerechtigd om de verschuldigde huurbedragen per kwartaal vooruit te factureren indien de huurprijs en het Afdrukvolume tezamen minder dan € 225,- per kwartaal bedraagt. 3.3.3 In het geval Cliënt meer dan drie termijnen tekortschiet met zijn verplichtingen jegens Konica Minolta, is Konica Minolta gerechtigd de zaak weer tot zich te nemen totdat de cliënt aan zijn verplichtingen, zulks met inbegrip van het onder 1.6.2 van de Algemene bepalingen bepaalde, jegens Konica Minolta heeft voldaan. Cliënt verleent Konica Minolta op eerste verzoek toegang tot de ruimte waar de zaak zich bevindt.
3.4.1 Konica Minolta zal naar eigen keuze nieuwe of gereviseerde apparatuur plaatsen. Konica Minolta is tijdens de duur van de huurovereenkomst gerechtigd de Zaak te allen tijde te vervangen door andere apparatuur van (nagenoeg) hetzelfde type. 3.4.2 Cliënt zal aan de Zaak niets mogen veranderen, verstellen of wijzigen, met uitzondering van het bedieningspaneel van de Apparatuur. 3.4.3 Cliënt is gehouden met betrekking tot de Zaak alleen de door Konica Minolta geleverde Afdruksupplies te gebruiken. Onverminderd het bepaalde in 1.9.3 van de Algemene bepalingen is het gebruik van niet door Konica Minolta geleverd papier en daarmede gelijk te stellen materialen, waaronder doch niet uitsluitend overheadsheets en zelfklevende stickers, alleen toegestaan mits deze uitdrukkelijk geschikt zijn voor gebruik in de afdrukapparatuur. 3.4.4 Indien het onderhoud in de huurovereenkomst is begrepen of wanneer een afzonderlijke onderhoudsovereenkomst is afgesloten, zijn de vervanging van onderdelen en de uitvoering van reparaties voor rekening van Konica Minolta, behalve wanneer dit het gevolg is van verkeerd of ondeskundig gebruik van de apparatuur. 3.4.5 Cliënt zal eventuele storingen van of schade aan de Zaak onverwijld aan Konica Minolta melden, die voor reparatie zal zorgdragen. Het is Cliënt niet toegestaan reparaties zelf of door anderen dan door Konica Minolta te laten verrichten. 3.4.6 Cliënt zal te allen tijde een of meer door Konica Minolta aangewezen personen toegang verlenen tot de plaats waar de apparatuur zich bevindt, teneinde deze te kunnen controleren en zich van de naleving van de huurovereenkomst te kunnen vergewissen.
3.5.1 Cliënt zal ervoor zorgdragen dat de Zaak wordt bediend door daartoe deskundig personeel. 3.5.2 Cliënt zal de Zaak gebruiken overeenkomstig haar bestemming. 3.5.3 Cliënt zal de Zaak alleen voor zichzelf en in zijn eigen onderneming op de daarvoor bestemde plaats mogen gebruiken. Het is cliënt niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van Konica Minolta de Zaak te verplaatsen. 3.5.4 Cliënt zal als een goed huisvader voor de Zaak zorgdragen en alle noodzakelijke maatregelen nemen om brand, beschadiging, diefstal of waterschade te voorkomen. In geval van schade zullen de te maken kosten voor herstel in rekening worden gebracht. Client dient de Zaak zelf te verzekeren. Is de Zaak als gevolg van schade niet te repareren dan wel ontvreemd, zal in voorkomend geval Cliënt aan Konica Minolta de nog resterende huurtermijnen verschuldigd zijn met een minimum van drie huurtermijnen.
3.6.1 De krachtens huurovereenkomst aan Cliënt ter beschikking gestelde Zaak is en blijft eigendom van Konica Minolta. 3.6.2 Het is Cliënt niet toegestaan om een door Konica Minolta ter beschikking gestelde Zaak tot meerdere zekerheid aan derden (waartoe onder meer zijn begrepen bankiers, leasemaatschappijen en andere financiers) over te dragen, aard en nagelvast te doen worden, te verpanden of anderszins ter beschikking te stellen van derden. Konica Minolta kan van Cliënt verlangen dat deze haar op eerste verzoek doet blijken van een schriftelijke mededeling als hier bedoeld aan bedoelde derde, alsmede van de bevestiging van de ontvangst van deze mededeling door de bedoelde derde.
3.7.1 Konica Minolta is gerechtigd na beëindiging van de huurovereenkomst zich wederom in het bezit van de Zaak en alle bijbehorende zaken die deel uitmaken van de Overeenkomst te stellen, onverminderd haar recht op betaling van de huurprijs en schadevergoeding, indien daartoe gronden zijn.
4.4.1 Konica Minolta kan een medewerker ter beschikking stellen (detacheren) aan Cliënt om onder zijn leiding en toezicht werkzaamheden te verrichten conform hetgeen wordt overeengekomen. Tenzij expliciet anders wordt afgesproken, zal de medewerker op basis van veertig uur per week tijdens de voor Konica Minolta gebruikelijk werktijden en werkdagen aan Cliënt ter beschikking worden gesteld. 4.4.2 Deze overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde of onbepaalde duur. Indien partijen hieromtrent niets zijn overeengekomen, heeft de overeenkomst een looptijd voor onbepaalde duur met een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand. Opzegging dient schriftelijk te geschieden. 4.4.3 Konica Minolta is gerechtigd na overleg met Cliënt de persoon te vervangen door een of meer andere personen met dezelfde kwalificaties, ook indien in de overeenkomst een bepaalde persoon is genoemd. 4.4.4 Indien schriftelijk tussen partijen overeengekomen zal Konica Minolta elke factuur vergezeld doen gaan van een specificatie op basis van de door Cliënt geaccordeerde urenstaten. Bij verschil tussen de urenstaten van Konica Minolta en de uren bijgehouden door Cliënt, geldt de bij Konica Minolta aanwezige urenstaat voor de facturering als volledig bewijs, behoudens door Cliënt te leveren tegenbewijs. 4.4.5 Indien de ter beschikking gestelde medewerker in opdracht van Cliënt per dag langer werkt dan het overeengekomen aantal uren dan wel buiten de bij Konica Minolta gebruikelijke werkuren en/of werkdagen, is Cliënt voor deze uren het voor Konica Minolta gebruikelijke extra-uurtarief verschuldigd.
De in deze voorwaarden vermelde bepalingen zijn, naast de Algemene bepalingen in hoofdstuk 1, de bepalingen inzake Verkoop van apparatuur en/of andere zaken in hoofdstuk 2, dan wel in geval van huur de huurvoorwaarden in hoofdstuk 3, van toepassing indien Konica Minolta Onderhoud verleent.
5.1.1 Onder onderhoud wordt uitsluitend verstaan: werkzaamheden aan de door Cliënt opgegeven en door Konica Minolta geleverde Apparatuur op de volgende wijze: a) preventief onderhoud: de door Konica Minolta ter voorkoming van de storingen noodzakelijk geachte inspectie en het afstellen van de apparatuur; b) correctief onderhoud: het herstellen van storingen en het vervangen van onderdelen; c) modificatie: het aanbrengen van de door Konica Minolta noodzakelijk geachte betrouwbaarheids- en/of performanceverbeteringen uitsluitend in de vorm van het installeren van nieuwe versies (patch of update) van de standaardprogrammatuur of van mechanische- of elektrische onderdelen; d) remote preventief onderhoud: de door Konica Minolta ter voorkoming van storingen noodzakelijk geachte controle en afstelling door middel van een via telecommunicatievoorzieningen tot stand gebrachte verbinding met de Apparatuur of door middel van het netwerk en/of een (internet)verbinding; e) remote correctief onderhoud: het diagnostiseren en/of opheffen van aangemelde storingen door middel van een via telecommunicatievoorzieningen tot stand gebrachte verbinding met de Apparatuur danwel middels het netwerk en/of een (internet)verbinding; f) helpdesk ondersteuning: het geven van adviezen door middel van telecommunicatie-voorzieningen om storingen op te heffen; g) stand-by service: beschikbaarheid van een service-engineer van maandag tot en met vrijdag buiten de kantooruren gedurende een nader overeen te komen periode tegen een nader overeengekomen tarief. Gedurende deze periode is een service-engineer telefonisch bereikbaar en indien nodig ter plaatse; h) preventief onderhoud buiten kantooruren: indien overeengekomen de beschikbaarheid van een service-engineer voor preventief onderhoud van maandag tot en met vrijdag van 17.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 08.30 uur tot 17.00 uur tegen een nader overgekomen tarief. Deze servicedienst is beschikbaar voor hoogvolume reprodiensten zoals datacentra, repro-afdelingen, mailingbedrijven, copyshop en/of vergelijkbare gebruikers en betreft uitsluitend de voor dit doel ingezette apparatuur en niet voor kantoorapparatuur. Het preventief en correctief onderhoud heeft uitsluitend betrekking op de mechanische en elektrische onderdelen van de Apparatuur en niet op Programmatuur en Afdruksupplies. Onder storing wordt hier verstaan het niet of niet zonder onderbreking voldoen aan de door Konica Minolta schriftelijk kenbaar gemaakte specificaties van de Apparatuur. Van een storing is alleen sprake indien deze kan worden aangetoond. Het onderhoud van Apparatuur omvat geen modificaties of verbeteringen. 5.1.2 Vervangen onderdelen zijn, ter keuze van Konica Minolta, nieuw dan wel gebruikt, gereviseerd of gelijkwaardig aan de te vervangen onderdelen. Vervangen onderdelen worden eigendom van Konica Minolta. 5.1.3 Onder onderhoud wordt niet verstaan: het installeren of verwijderen van Verbruiksmaterialen en het vervangen van Verbruiksmaterialen en Accessoires. 5.1.4 Tenzij anders is overeengekomen, is Cliënt niet bevoegd door Konica Minolta geleverde zaken aan te sluiten. De kosten van het onderzoeken en verhelpen van storingen die uit het aansluiten voortvloeien, zijn voor rekening van Cliënt. 5.1.5 Indien het naar het oordeel van Konica Minolta voor het onderhoud van de Zaak nodig is dat de verbindingen van de Apparatuur met andere systemen of Apparatuur worden getest, zal Cliënt deze andere systemen of Apparatuur alsmede de desbetreffende testprocedures en informatiedragers ter beschikking van Konica Minolta stellen. 5.1.6 Cliënt dient Konica Minolta terstond te waarschuwen, wanneer de apparatuur defect is en/of niet meer naar behoren functioneert. Cliënt dient maatregelen te nemen om eventuele gevolg- en/of andere schade met betrekking tot de Apparatuur te voorkomen. 5.1.7 Indien is overeengekomen dat de communicatie tussen de Apparatuur en het remote diagnostics systeem van Konica Minolta plaatsvindt door gebruik te maken van de toegang naar internet, met gebruik van de internet toegang voorzieningen van Client, en/of via IT netwerk infrastructuur van Client, dan verplicht Client zich de hiervoor noodzakelijke verbindingen en/of netwerkprotocollen beschikbaar en in stand te houden te houden gedurende de overeenkomst. 5.1.8 Kosten die voorvloeien uit het niet meer mogelijk zijn van communicatie tussen de Apparatuur en het remote diagnostics systeem van Konica Minolta ten gevolge van wijzigingen in de IT netwerk infrastructuur van Client, zijn voor rekening van Client. In voorkomend geval kan Konica Minolta de communicatie tussen de Apparatuur en het remote diagnostics systeem van Konica Minolta herstellen door gebruikte maken van eigen Konica Minolta voorzieningen. Hieraan zijn ook extra kosten verbonden voor Client. 5.1.9 Client is verantwoordelijk voor het in standhouden van een beveiligde internetverbinding tussen de geleverde Apparatuur en de server.
5.2.1 De werkzaamheden worden in de volgende vormen verleend: On-site: werkzaamheden op de met Cliënt overeengekomen locatie na melding van Cliënt. Afwijkingen omtrent de locatie dienen tijdig bij Konica Minolta bekend te worden gemaakt; Remote diagnostics: werkzaamheden middels telecommunicatie-apparatuur. Cliënt zal de daartoe benodigde medewerking verlenen en het netwerk en/of de (internet)verbinding ter beschikking stellen. Konica Minolta is niet verantwoordelijk voor transmissiefouten, indien Konica Minolta op het ontstaan ervan geen invloed had kunnen uitoefenen. 5.2.2 Van een storingsmelding is sprake nadat deze in het geautomatiseerde verwerkingssysteem van Konica Minolta volledig is vastgelegd. Na de melding inventariseert de helpdesk de storing en onderneemt de benodigde actie: het telefonisch oplossen van het probleem middels het assisteren van de keyoperator; een service engineer voor een bezoek inplannen. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen bedraagt de responsetijd, onvoorziene omstandigheden uitgezonderd, tussen acht – en vierentwintig werkuren. Konica Minolta bepaalt naar aard en gebruik van het product de frequentie en vorm van de werkzaamheden. 5.2.3 Werkzaamheden vinden alleen tijdens werkuren plaats. Indien de werkzaamheden zijn aangevangen en Konica Minolta deze buiten werkuren wenst voort te zetten, worden geen extra kosten in rekening gebracht. In het algemeen zullen de werkzaamheden niet langer dan één uur buiten werkuren worden voortgezet. Wanneer Cliënt hier niet mee akkoord gaat, worden de daaruit voortvloeiende extra kosten, (waaronder onder meer voorrijkosten) afzonderlijk aan Cliënt in rekening gebracht. 5.2.4 Indien Konica Minolta op verzoek van Cliënt werkzaamheden buiten werkuren verricht, wordt door Konica Minolta aan Cliënt het alsdan geldende uurtarief op werkdagen met 100% en tijdens de nacht, het weekend en/of op feestdagen met 200% toeslag in rekening gebracht, ook al heeft Cliënt voor die werkzaamheden een onderhoudsovereenkomst afgesloten. 5.2.5 Indien Konica Minolta om wat voor reden dan ook geen werkzaamheden kan verrichten op het door Cliënt aangegeven adres of tijdstip zal Konica Minolta de daarbij behorende voorrijkosten aan de Cliënt in rekening brengen.
5.3.1 Konica Minolta zal Cliënt het overeengekomen bedrag voor service en onderhoud omstreeks de eerste dag van de maand incasseren. Eventuele meerkosten zullen aan het eind van de maand worden geïncasseerd. 5.3.2 De bedragen en alle hiermee samenhangende kosten zullen worden geïncasseerd door middel van een automatisch incasso. Cliënt machtigt Konica Minolta daartoe middels invulling van de automatische incasso conform SEPA-regelgeving. Indien Cliënt geen automatische incasso toestaat of deze machtiging intrekt, zal het factuurbedrag met € 12,- worden verhoogd. 5.3.3 Konica Minolta zal voorafgaand aan een incasso per e-mail een Prenotificatie versturen; de incasso vindt plaats op de dag genoemd in de Prenotificatie, zijnde zeven dagen. 5.3.4 Indien de gegevens niet bekend zijn, bijvoorbeeld omdat de (internet)verbinding niet correct in stand werd gehouden, is Konica Minolta gerechtigd te factureren op basis van de bekende (historische) gegevens.
5.4.1 In geval van tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst, is Konica Minolta gerechtigd over de nog resterende contractperiode een afkoopsom in rekening te brengen. De afkoopsom is opgebouwd uit een berekening van de nog resterende termijnbedragen met een minimum van drie termijnen. In geval de termijnbedragen mede zijn gebaseerd op een bepaald aantal Tellertikken zal de afkoopsom worden vermeerderd met het overeengekomen aantal Tellertikken van de nog resterende termijnen; bij het ontbreken van een bepaald aantal Tellertikken zal Konica Minolta de eindafrekening baseren op het gemiddeld aantal Tellertikken per maand. 5.4.2 Bij beëindiging van de Overeenkomst vindt geen restitutie plaats van gefactureerde en betaalde contractgelden.
5.5.1 Werkzaamheden wegens onderzoek of herstel van storingen welke voortvloeien uit het onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik van apparatuur, daaronder mede te verstaan het niet volgen van de aanwijzingen van Konica Minolta en/of het overschrijding van de door de fabrikant afgegeven limieten voor de betreffende Zaak, en/of het niet in acht nemen van bedienings- of onderhoudsvoorschriften, en/of gebruik op een andere wijze dan het voorziene normaal gebruik of van buiten komende oorzaken, zoals fouten in telecommunicatievoorzieningen of in spanningsvoorziening, of koppelingen met c.q. gebruikmaking van Apparatuur, Programmatuur of materialen welke niet uitdrukkelijk onder de onderhoudsovereenkomst vallen, behoren niet tot de onderhoudsverplichtingen en onderhoudsovereenkomst van Konica Minolta en zullen separaat in rekening worden gebracht tegen de geldende tarieven.
5.6.1 In het geval geen onderhoudsovereenkomst is gesloten, kunnen de onder 5.1.1 bedoelde werkzaamheden worden uitgevoerd en wordt een onderhoudstarief berekend dat is samengesteld uit: a) het aantal gewerkte uren en/of aan Cliënt toe te rekenen wachttijd (naar boven afgerond op hele uren) met een minimum van een ½ uur; b) de onderdelen; c) een vergoeding voor voorrijkosten; d) de Afdruksupplies; e) de Verbruiksmaterialen; f) de Accessoires; g) kosten die niet onder de garantie vallen; h) een toeslag voor werkzaamheden buiten de kantooruren zoals bedoeld in art. 5.2.4; i) een toeslag voor onder 5.1.1g en 5.1.1h genoemde diensten; j) de kosten voor remote werkzaamheden, ook indien hiervoor geen service-bon is getekend k) de kosten van de overtocht naar en van de Waddeneilanden en de kosten van het onderhoud buiten Nederland.
51.4.1 Tenzij anders vermeld, zijn de door Konica Minolta opgegeven tarieven voor een SGP exclusief de kosten als bedoeld in art. 5.6.1e(met uitzondering van de Afdruksupplies) t/m 5.6.1k en exclusief de kosten van lampen en glaswerk. 51.4.2 De Cliënt is bij beëindiging van de Overeenkomst gebonden aan het betalen van de restantwaarde voor de zich nog in de Apparatuur bevindende Afdruksupplies.
52.4.1 Indien een S&S overeenkomst is overeengekomen zijn de kosten als bedoeld in art. 5.6.1d t/m 5.6.1k niet in het onderhoudstarief inbegrepen. Evenmin de kosten van lampen, glaswerk.
61.5.1 Indien en voor zover Konica Minolta Programmatuur van derden aan Cliënt ter beschikking stelt, zullen, mits dit door Konica Minolta schriftelijk aan Cliënt is meegedeeld, voor wat betreft die Programmatuur de voorwaarden van die derden tevens van toepassing zijn met terzijdestelling van het bepaalde in deze voorwaarden. Cliënt aanvaardt de bedoelde voorwaarden van derden. Konica Minolta zal deze voorwaarden aan Cliënt beschikbaar stellen. Indien en voor zover de bedoelde voorwaarden van derden in de verhouding tussen Cliënt en Konica Minolta geacht worden niet van toepassing te zijn of buiten toepassing worden verklaard, blijven de aan de overeenkomst verbonden overige voorwaarden van Konica Minolta van kracht.