Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH heeft aangekondigd dat het is benoemd tot Leader in de IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Digital Label Printers 2025 Vendor Assessment (Doc #US51812724e, augustus 2025).

Volgens het rapport: “De markt voor hogesnelheid digitale labelprinters ondergaat dezelfde digitale transformatie die we in andere segmenten van de printmarkt hebben gezien. Een deel van het totale labelvolume verschuift van analoge naar digitale productie, gedreven door de economische voordelen van digitaal printen voor korte oplages. De groeiende vraag naar digitale productie wordt gestimuleerd door kortere runs en on-demand printing, wat consumentbeslissingen beïnvloedt en verspilling vermindert.”

IDC MarketScape stelt verder: “In die periode heeft Konica Minolta meer dan 1.700 op toner gebaseerde labelpersen geplaatst. Deze persen hebben een ‘sweet spot’ gevonden in de markt voor digitale labelproductie door hun combinatie van kwaliteit en productiviteit.”

Het rapport benoemt Konica Minolta’s sterke punten:

  • Doorlopende ondersteuning voor bedrijfsontwikkeling via het Marketing Assurance-programma, dat print service providers helpt nieuwe markten te identificeren en te laten groeien.
  • De Konica Minolta AccurioLabel is een eenvoudig te bedienen apparaat, configureerbaar met optionele afwerkingsmodules voor geautomatiseerde productie.
  • Keuze uit Konica Minolta’s eigen IC-605 digital front end of een optionele Creo-controller voor zowel de AccurioLabel 230 als de AccurioLabel 400.
  • Compact ontwerp met een kleine footprint, zonder in te boeten op robuuste productiecapaciteit.
  • Laag energieverbruik dankzij Konica Minolta’s geavanceerde HDE-toner, die de fixeertemperatuur verlaagt en energie bespaart.
Toshitaka Uemura

Head of IP Business, Konica Minolta Business Solutions Europe

“Ons doel is om betere communicatie en een duurzamere samenleving te ondersteunen met de kracht van digitaal printen. Door in te spelen op de uitdagingen van onze klanten — van kortere oplages en strakkere deadlines tot de behoefte aan (geschoolde) arbeidskrachten en een groeiende focus op duurzaamheid — blijven we innoveren met technologieën zoals de AccurioLabel 230 en AccurioLabel 400. Wij geloven dat onze benoeming tot Leader door de IDC MarketScape bevestigt dat we ons op het juiste pad bevinden.”

De AccurioLabel 230 en AccurioLabel 400 zijn ontwikkeld om te voldoen aan de toenemende vraag naar hogere productiviteit, nauwkeurigheid en energie-efficiëntie. De AccurioLabel 400 biedt resoluties tot 3.600 x 2.400 dpi, ondersteunt witte toner en gebruikt de geavanceerde HDE-tonertechnologie voor lager energieverbruik.

Toshitaka Uemura

Head IP Business at Konica Minolta Business Solutions Europe

“In het jaar dat Konica Minolta tien jaar actief is in de labelmarkt, blijven we gefocust op onze missie om klanten te helpen betere communicatie en een betere samenleving te realiseren via digitaal printen. Wij zetten ons in om uitdagingen zoals kleinere ordervolumes, kortere doorlooptijden, personeelstekorten en duurzaamheid aan te pakken. Met de geavanceerde technologie en bewezen prestaties van de AccurioLabel ondersteunen we drukkers in hun innovatiekracht en hun groei naar nieuwe zakelijke kansen.”

Klik hier om een samenvatting van het IDC MarketScape-rapport te downloaden.

Over IDC MarketScape:
Het IDC MarketScape-model voor leveranciersbeoordeling is ontworpen om een overzicht te bieden van de concurrentiekracht van technologie- en dienstverleners binnen een bepaalde markt. Het onderzoek maakt gebruik van een rigoureuze beoordelingsmethodologie op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria, wat resulteert in één grafische weergave van de positie van elke leverancier binnen die markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk kader waarin de product- en dienstenaanbiedingen, capaciteiten en strategieën, evenals de huidige en toekomstige succesfactoren van technologieleveranciers op een zinvolle manier kunnen worden vergeleken. Het kader biedt technologiekopers bovendien een 360-gradenbeoordeling van de sterke en zwakke punten van huidige en potentiële leveranciers.

Share:

Contact

Janice Mathues

Digital Expert Marketing Communications / Marketing