Universeel ontwerp
Het universele ontwerp van Konica Minolta betekent dat de apparaten van het bedrijf zodanig zijn ontworpen dat zij eigenschappen hebben zoals gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, afhandeling en stijl. Dit maakt het makkelijk en efficiënt voor mensen met een lichamelijke of visuele beperking om deze producten te gebruiken.
Onze klanten profiteren van het verstrekken van een inclusieve werkomgeving die voor iedereen toegankelijk is, ongeacht hun leeftijd, lichaamsomvang of speciale behoeften. Onze producten zijn eenvoudig te bereiken, eenvoudig te bedienen en logisch ontworpen, zowel qua ontwerp als gemak. Dit maakt het mogelijk voor onze klanten om de hoeveelheid diversiteit onder hun personeel te verbeteren.
Klik hier voor meer informatie over toegankelijkheid en zichtbaarheid van gebruikers.
BETROKKENHEID
Sociale innovatie
Konica Minolta pakt de uitdagingen die ontstaan bij wereldwijde duurzaamheid op een proactieve manier aan. Dit doet zij bijvoorbeeld door gebruik te maken van geavanceerde digitale technologieën zoals het Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI) en robotica in haar kerntechnologieën. Konica Minolta werkt aan een transformatie van het bedrijf, met als doel zich te richten op oplossingen voor dringende mondiale problemen. Deze transformatie draagt niet alleen bij aan het bereiken van doelstellingen inzake duurzame ontwikkeling, maar verrijkt ook de levens van de individuen waaruit de samenleving bestaat.
Klik hier om meer te weten te komen over de sociale innovaties van Konica Minolta.
Genderdiversiteit in de IT-sector
Konica Minolta Business Solutions Europe werkt samen met een NGO om een capaciteitsvergrotend project ter ondersteuning van vrouwen in de IT-branche op te zetten. Het project is gericht op het aantrekken, selecteren en ondersteunen van vrouwen en meisjes in de IT-business, met het doel om hen te helpen toegang te krijgen tot de arbeidsmarkt, hen de basis van het vak te leren, een baan te vinden of een start-uponderneming op te richten. Het project, dat voor het eerst in Tsjechië werd gelanceerd in augustus 2015, werd het volgende jaar uitgebreid naar Duitsland, en is in het afgelopen boekjaar ook in Polen en Oostenrijk van start gegaan.