Dankzij deze printoplossing hebben we in één keer tien stappen vooruit gezet

Hess Badge

Dankzij deze printoplossing hebben we in één keer tien stappen vooruit gezet

Dankzij deze printoplossing hebben we in één keer tien stappen vooruit gezet

Bij het afscheid van een dierbare mag er niets aan het toeval worden overgelaten. Bij familiebedrijf Hess uitvaartzorg begrijpen ze dat al meer dan honderd jaar. Met vier rouwcentra en zo’n twintig medewerkers is de uitvaartonderneming niet meer weg te denken in Rotterdam en Capelle aan den IJssel. Het onderscheidend vermogen van Hess ligt in de persoonlijke aanpak. Zo besteden ze graag extra zorg en aandacht aan het rouwdrukwerk. Om nog beter aan te sluiten bij de wensen van de nabestaanden, koos Hess onlangs voor een professionele printoplossing van Konica Minolta. Resultaat: kwalitatief hoogwaardig drukwerk dat op hoge snelheid wordt geproduceerd.


Voorgedrukte kaarten

Directeur Arjen Hess weet het nog goed: “We hadden hier altijd grote voorraden van voorgedrukte rouwkaarten staan. Nabestaanden maakten een keuze daaruit, waarna wij er met ons oude printsysteem een donkergrijze tekst op de kaart printen. Op een gegeven moment loop je dan toch tegen de grenzen aan. Want enerzijds heb je de nabestaanden die steeds vaker specifieke wensen hebben, bijvoorbeeld wat bedrukking of formaat betreft. Anderzijds hebben we ook twee goede dtp’ers in huis, die er graag voor zorgen dat de rouwkaart, de PowerPoint met foto’s, het liturgieboekje voor de kerkdienst en het bidprentje allemaal dezelfde uitstraling hebben. Dat vraagt om een creatieve vrijheid die je met voorgedrukte kaarten minder hebt.”


Handmatig nieten en vouwen

Ook in snelheid liet het oude printsysteem niet altijd te wensen over: “We zijn een 24-uurs onderneming met deadlines. Over honderd liturgieboekjes van acht pagina’s deed de vorige machine meerdere uren en dan moesten we ze ook nog allemaal handmatig nieten en vouwen. Daar was dus nog heel wat tijdwinst te boeken.”


Persoonlijke aanpak

In gesprek met een collega-uitvaartondernemer in Den Haag hoorde Hess over de drukwerkoplossing van Konica Minolta. “Uiteraard hebben we in het offertetraject meerdere merken voorbij laten komen, maar uiteindelijk kwamen we toch bij hen terecht.” Doorslaggevende factoren vormden de printkwaliteit, de deskundigheid, de prijs en de persoonlijke aanpak. “Bij onze uitvaartonderneming heb je van het eerste gesprek tot en met de uitvaart altijd dezelfde contactpersoon. Bij Konica Minolta hebben ze dat precies zo geregeld. Dat sprak ons meteen aan.”


In een uurtje

Inmiddels is de professionele productieoplossing van Konica Minolta niet meer weg te denken uit de dagelijkse processen van Hess uitvaartzorg. “Met de komst van de AccurioPress en de afwerkstraat zijn we in één keer tien stappen vooruitgegaan. Honderd liturgieboekjes met acht pagina’s printen we nu in een uurtje. En ze zijn dan ook meteen gevouwen en geniet. Over het geheel genomen kan ik wel stellen dat we – in vergelijking met de oude situatie – zo’n dertig procent minder tijd kwijt zijn aan de vervaardiging van alle drukwerk.”


Illustratie op maat

Ook over de afdrukkwaliteit is Hess zeer te spreken: “In plaats van de beperktere keuze van de voorgedrukte kaarten kunnen nabestaanden nu kiezen uit oneindig veel beelden in onze eigen beeldbank. Of we creëren een illustratie op maat die we doorvoeren in alle uitingen. Wat klanten ook kiezen, het afdrukresultaat is altijd goed. En dat is heel belangrijk als je met een afbeelding van de overledene werkt.”


Eigen folders

“Laatst kwam hier iemand met een schilderij van één bij één meter binnen. Het is prettig dat we de kaart nu ook vierkant kunnen vormgeven. En het afdrukresultaat was uiteraard ook erg fraai.” Dat Hess overtuigd is van de kwaliteit, blijkt ook wel uit het feit dat hij alle folders voor de eigen onderneming nu ook op de AccurioPress laat drukken.


Hoge stabiliteit

De dtp’ers van Hess uitvaartzorg zijn zeer tevreden over hoe de oplossing uitpakt. Arjen Hess: “Ze hebben een training gehad en konden er direct goed mee overweg. Soms zou Hess uitvaartzorg willen dat de servicetijden van Konica Minolta net zo flexibel zijn als de werktijden in hun eigen branche. Maar gelukkig is de stabiliteit van het systeem dat hier staat, bijzonder hoog."

{"Name":"Arjen Hess","JobDescription":"Directeur","Statement":"We zijn zo’n 30% minder tijd kwijt aan de vervaardiging van alle drukwerk.","VideoUrl":"","ImageUrl":"https://assets-eu-01.kc-usercontent.com:443/d9e40d0b-41ed-01fb-c2b0-1ef41683127e/ff0e98cf-af91-4c3a-a060-d5fd5243c3d7/Hess%20Quote.jpg","ImageTitle":"Hess Quote","HasVideo":false,"HasImage":true,"Url":null,"CodeName":"acec12ed_deed_01c3_dad6_5075b046bb0e"}


Uitdaging

Geen voorbedrukte rouwkaarten meer op voorraad, meer creatieve ruimte voor de twee dtp’ers in eigen huis, en snellere doorlooptijden voor rouwkaarten, liturgiedrukwerk en eigen folders. Eis: snelheid mag geen afbreuk doen aan kwaliteit.


Oplossing

Professionele fullcolour productiestraat met AccurioPress en afwerkingsmogelijkheden voor schoonsnijden, rillen, vouwen en nieten; naadloos geïntegreerd in de eigen studio-omgeving.


Voordelen

Hoogwaardige printkwaliteit (ongeëvenaarde helderheid en precisie) en moeiteloze afwerking op hoge snelheden. Resultaat: grotere vrijheid voor nabestaanden in de keuze van onder meer afbeelding, illustratie en kaartformaat; 30% tijdsbesparing in de productie van rouwkaarten en liturgiedrukwerk; geen kosten meer aan extern commercieel drukwerk voor eigen onderneming.