Wat doet u als uw klanten voornamelijk in de haven van Antwerpen gevestigd zijn? Dan zorgt u dat u als belangrijk leverancier voor de petrochemische industrie dicht in de buurt bent. Precies vanuit dat oogpunt besloot industrieel reinigingsbedrijf HCI te verhuizen naar een gloednieuw gebouw op een strategische locatie in de havenstad.
Bijna 300 medewerkers staan daar nu 24 uur per dag, 7 dagen week klaar om klanten te helpen met de industriële reiniging, het afvalbeheer en de catalysthandling. Aurelium, IT Services by Konica Minolta, droeg bij aan een vlekkeloze IT-verhuizing naar het nieuwe pand.
Gunter de Vre, HR & IT Manager bij HCI: “We hebben gezocht naar een locatie waar we niet alleen onze klanten beter van dienst kunnen zijn, maar waar we ook de ruimte hebben om verder te groeien. Naast een kantoorgebouw van drie verdiepingen is er een ruime loods voor onze vrachtwagens en rollend materiaal, een modern onderhoudsatelier, een magazijn en een eigen carwash.”
Met een 24x7 dienstverlening mocht de verhuizing op geen enkele manier de dagelijkse bedrijfsprocessen van HCI verstoren. “Dat is een hele opgave als je van kantoorgebouw wisselt en alles moet meeverhuizen. Zeker wat IT betreft”, vertelt Tommy Liessens, projectleider bij HCI.
“Omdat IT niet onze corebusiness is, hebben we gezocht naar een partner die van meet af aan kon meedenken om de ICT-infrastructuur en het nieuwe complex tot één complementair geheel te laten versmelten. Eén ding stond voor ons vast: alles moest worden voorzien van de allernieuwste technieken, en klaar zijn voor de toekomst. Denk aan intelligente vergaderzalen en bijvoorbeeld een goed presterende Wifi-verbinding. Dat laatste is essentieel: zowel onze kantoormedewerkers binnen als onze onderhoudsdiensten buiten kunnen niet zonder.”
Na een zorgvuldig selectietraject kwam HCI uit bij Aurelium als bevoorrechte partner – niet alleen voor het nieuwbouwproject, maar ook voor eventuele verdere expansie en reglementering in de toekomst. Liessens: “Al bij het opstellen van de bouwplannen zat Aurelium bij ons aan tafel om advies te geven over zaken als hardware, ICT en netwerkbekabeling. Ze hebben ons echt van a tot z bijgestaan met advies en dienstverlening.”
“Dat ze hun vak verstaan, hebben we gemerkt tijdens de verhuizing. In dat traject zijn we de nodige hobbels tegengekomen. Maar zelfs onder de moeilijkste omstandigheden hebben ze zich aan alle afspraken gehouden en hebben ze hun deadlines gehaald.” De Aurelium-consultants die het project begeleidden, konden vragen of problemen snel opvolgen en oplossen. Daarvoor konden zij een beroep doen op de uitgebreide kennis van verschillende experts binnen de Aurelium-organisatie.
Liessens: “Voordeel van de samenwerking met zo’n kennispartner is dat je toegang hebt tot een ruim kennisnetwerk, zonder dat daar de maandelijkse loonkosten van één of meerdere ICT-medewerkers tegenover staan.”
Volgens De Vré is er mede dankzij de goede prestaties tijdens de verhuizing een sterk partnership voor de toekomst ontstaan: “Aurelium is een ideale partner die een antwoord heeft op al onze IT-vraagstukken. Op dit moment denken ze bijvoorbeeld mee over hoe HCI zich in de toekomst kan verbeteren. Daarbij kijken ze verder dan ICT alleen. En dat is precies wat we zoeken in een partner.”
Inrichting state-of-the-art ICT-infrastructuur inclusief allernieuwste technieken voor nieuwbouwcomplex, rekening houdend met de wensen van zowel kantoormedewerkers als onderhoudsdiensten. Probleemloze verhuizing waarbij de dagelijkse 24/7 operatie voor klanten op geen enkele wijze wordt verstoord.
Outsourcing van ICT-traject aan consultants van Aurelium: van advies over hardware, ICT, netwerkbekabeling etc. tot en met de technische realisatie van intelligente meetingrooms en een sterk presterend wifi-netwerk. Stevige prestatieafspraken van meet af aan, ook over de ondersteuning tijdens de verhuizing.
Soepel verlopen verhuizing waarvan klanten niets hebben gemerkt. Eindresultaat: een solide presterende, toekomstbestendige ICT-omgeving met de allernieuwste technieken, afgestemd op de eisen van HCI. Blijvend toegang tot de uitgebreide kennis en ondersteuning van de Aurelium-organisatie. Kostenbesparing doordat ICT-specialisten niet in vaste dienst hoeven te worden genomen.