Konica Minolta wordt Microsoft Global Managed Partner

| 22 maart 2021

De gecombineerde mogelijkheden van de twee organisaties versnellen voor Konica Minolta-klanten de transformatie naar de digitale werkplek

Konica Minolta kondigt haar nieuwe status als Global Managed Partner aan. De Konica Minolta-groep, met hoofdkantoor in Tokyo, heeft bedrijven in 50 landen en heeft bijna 44.000 medewerkers in dienst. De Microsoft Global Managed Partner-titel onderstreept het doel van Konica Minolta om meer nadruk te leggen op de wereldwijde strategische richting van de organisatie – door gezamenlijk ontwikkelde, branchespecifieke oplossingen en diensten, evenals IT-cloudservices en -oplossingen te bieden voor de digitale werkplek van het midden- en kleinbedrijf (MKB), in het merendeel van de landen waar zij actief is.


Konica Minolta is de afgelopen jaren gestaag uitgegroeid tot IT-specialist door zowel organische groei als strategische overnames. Een van de centrale doelstellingen die we met onze fusies en overnames nastreven, is onze bedrijfsactiviteiten uit te breiden en daarbij zoveel mogelijk de kracht van Microsoft-oplossingen te benutten.

"Microsoft wordt voor ons een steeds belangrijkere bondgenoot. Ons doel is altijd geweest om het beste van twee werelden samen te brengen. We willen de markt toonaangevende expertise bieden door de kennis en decennialange ervaring van onze organisatie op het gebied van printen te combineren met de technologie van Microsoft. Dit partnerschap is een ware blijk van onze langdurige relatie en het uitzonderlijke werk van onze gezamenlijke teams voor klanten wereldwijd", aldus Hajime Takei, Senior Executive Officer en Division President van Digital Workplace Business Headquarters van Konica Minolta Inc.

"We zijn verheugd een wereldwijd partnerschap aan te mogen gaan met Konica Minolta om hun groei in IT te ondersteunen en hun klanten meer mogelijkheden te bieden voor digitale transformatie. De Microsoft Cloud is in de unieke positie om een breed scala aan toonaangevende diensten en producten te bieden die de ontwikkeling van gedifferentieerde oplossingen voor de digitale werkplek van Konica Minolta kunnen ondersteunen," benadrukt Casey McGee, Vice President ISV Sales van Microsoft.

Bij het betreden van de informatiebeheermarkt in 2014, begon Konica Minolta onder andere met het aanbieden van Microsoft SharePoint-oplossingen aan haar klanten. Later voegde zij oplossingen toe op basis van Microsoft Dynamics 365 en Microsoft 365 (voorheen Office 365), en ontwikkelde zij aangepaste producten op basis van Microsoft Azure. De onderneming richtte zich aanvankelijk eerst op de markten van Europa en Noord-Amerika. Met haar nieuwe status als Global Managed Partner, heeft Konica Minolta hieraan onlangs ook de regio Azië-Pacific toegevoegd. Vandaag de dag helpen meer dan 300 gecertificeerde medewerkers van Konica Minolta klanten om oplossingen te implementeren en te gebruiken om hun organisatie te transformeren.

Op Microsoft gebaseerde applicaties passen perfect in de infrastructuur die doorgaans in het MKB wordt gebruikt. Het combineren van de expertise en het diepgaande klantinzicht van Konica Minolta met de intelligente diensten van Microsoft levert beduidende voordelen op – met name voor het MKB. Konica Minolta heeft hiernaast een verscheidenheid aan eigen applicaties, oplossingen en diensten op basis van Microsoft-cloudservices ontwikkeld om te voldoen aan een breed scala aan klantbehoeften in de MKB-sector.

"Dankzij de samenwerking met Microsoft kunnen we onze kerncompetenties en vertrouwde klantrelaties combineren met de best beveiligde en schaalbare cloudtechnologie om op flexibele wijze oplossingen voor organisaties te ontwikkelen", aldus Hajime Takei van Konica Minolta. "Met behulp van hun applicaties kunnen we onze MKB-klanten systemen en functies aanbieden die voorheen alleen beschikbaar waren voor grotere organisaties. Door deze wereldwijde samenwerking kunnen we onze klanten nog meer mogelijkheden bieden om innovatie te versnellen en succes te behalen."

Tegenwoordig bieden deze afzonderlijk ontwikkelde diensten een breed scala aan functies op het gebied van digitaal beheerde content en digitale processen. "Aangezien meer dan 90% van onze klanten Microsoft-technologieën gebruiken, kunnen we ervoor zorgen dat onze op Microsoft gebaseerde applicaties perfect passen in de infrastructuur die doorgaans door onze MKB-klanten wordt gebruikt," aldus Jaromir Sponar, ITS Business Development Manager, Microsoft MVP, Konica Minolta Business Solutions Europe.