Konica Minolta viert haar succes op drupa met meer dan 200 beursverkopen

| 20 juni 2024

Na het demonstreren van end-to-end workflowdemonstraties met betrekking tot de belangrijkste aspecten van toner, inkjet, decoratie, afwerking, etiketten en verpakkingen en het tonen van een holistisch concept van toekomstige trends op drupa 2024, konden Konica Minolta en MGI zich schrap zetten voor een massale toestroom van bezoekers op hun gezamenlijke stand. De beurs stelde niet teleur.



Ongeveer 170.000 bezoekers kwamen naar 's werelds grootste en belangrijkste handelsbeurs voor print- en verpakkingsoplossingen, waarvan 80% internationaal was. Hoewel dit een daling was ten opzichte van de algemene statistieken van 2016, zag Konica Minolta een groei in het aantal bezoekers op haar stand in Hal 8B, waarbij de verwachtingen aanzienlijk werden overtroffen.
 
Met meer dan 200 beursverkopen wist Konica Minolta haar leiderschap op het gebied van digitaal printen opnieuw te behouden. De stand van 2400 m2 was verdeeld over twee verdiepingen en daardoor de 7e grootste op drupa. De verkoop- en ondersteuningsteams waren overwegend Europees, maar er was ook een sterke internationale aanwezigheid, van Brazilië tot Korea, van IJsland tot Zuid-Afrika en van Japan tot Sydney.
 

Variabele gegevens naar een hoger niveau tillen

Konica Minolta's showcase op drupa omvatte meer dan 20 premières, software-innovaties en belangrijke ontwikkelingen op het gebied van commercieel printen, labelprinten, verpakkingen en industrieel printen, met de nadruk op digitale transformatie en duurzaamheid. Andere aandachtspunten waren de volgende stappen in programmatisch printen, waarbij Konica Minolta liet zien hoe variabele data naar een hoger niveau konden worden getild met behulp van AI.
 
De technologische evolutie van Konica Minolta werd tevens aangetoond door middel van afzonderlijke processen zoals foiling, vernissen, printen en drogen die kunnen worden gecombineerd in slechts één volledig geïntegreerde productierun, waarbij de AlphaJet van MGI centraal stond en de voordelen van een complete single-pass faciliteit liet zien. Dit was een demonstratie van de meest geavanceerde end-to-end smart factory digitale productielijnen die ooit in het openbaar zijn vertoond en die de baanbrekende digitale transformatie onderstreepte op een schaal die nooit eerder was gezien op deze beurs in Düsseldorf, Duitsland. Bezoekers konden met eigen ogen zien hoe Konica Minolta haar expertise op holistische wijze combineert om klanten te helpen met hun digitale transformatie en om hun winstgevendheid te vergroten.
 

Sterke focus op duurzaamheid

Tijdens deze 11 dagen op de beurs lag de nadruk voornamelijk op duurzaamheid, de waarde van drukwerk en hoe klanten 'het potentieel kunnen benutten in de toekomst van printen', wat Konica Minolta's belangrijkste boodschap was tijdens Drupa. De toonaangevende technologieproducent liet ook zien hoe duurzame productie mogelijk is in lijn met de filosofie van Industry 5.0. Hierbij werd ook gebruik gemaakt van assistentietechnologie en arbeidsbesparende en gebruiksvriendelijke bewerkingen die niet alleen het printen, maar de totale doorvoer van alle processen verbeteren.
 
Een belangrijk aandachtspunt voor Konica Minolta was het laten zien hoe het brede assortiment digitale persen klanten helpt bij hun digitale transformatie. Deze varieerden van de AccurioPress C14000e-tonerproductieprinter met meer dan 2100 installaties wereldwijd tot de AccurioLabel-tonerproductieprinter die de mijlpaal van 1500 installaties heeft bereikt. Tijdens de beurs won het digitale afwerkingssysteem van partnerbedrijf MGI, de JETvarnish 3D Web 400 (de perfecte toevoeging aan Konica Minolta's AccurioLabel 400), de prestigieuze Digital Embellishment Packaging Award van EDP (European Digital Press Association), die de beste innovaties in hun klasse eren.
 
Konica Minolta's volgende generatie HS-UV inkjet-productieprinter, de AccurioJet 60000, werd voor het eerst getoond op drupa. Dit was een belangrijk hoogtepunt van de 30 systemen die live draaiden op drupa. Dit high-end model volgt de kwaliteit en technologie van de AccurioJet KM-1e-serie en heeft een ongekende capaciteit van 6000 B2-vellen per uur (sph), evenals een uitstekende beeldkwaliteit.Een andere machine die zijn werelddebuut maakte tijdens drupa, was de AccurioPress C84hc-productieprinter van Konica Minolta, die gebruikmaakt van hoge chroma-toner voor consistent heldere, levendige prints.
 

Verregaande gevolgen met nieuwe benaderingen

Konica Minolta onthulde tijdens drupa ongekende configuraties en nieuwe applicaties. Deze hebben stuk voor stuk verstrekkende positieve gevolgen voor commerciële printbedrijven en converters, merkeigenaren, ontwerpers en ontwerp- en reclamebureaus in de manier waarop ze zaken doen. Andere unieke software was ook een bezienswaardigheid op drupa, waaronder een première genaamd 'Ex Kansei', de voorspellende software gebaseerd op inzichten op het gebied van eye-tracking.
 
Konica Minolta wilde de mogelijkheden om te printen naar een hoger plan tillen en liet haar visie op digitale transformatie zien op de repro van de toekomst. Een belangrijk aspect van de demonstratie draait om het efficiënte gebruik van digitale apparatuur, waarbij de nadruk ligt op automatisering van printen en ondersteuningstechnologieën. Andere hoogtepunten waren service op afstand van Konica Minolta, evenals de smartphone-app AIReLink, een speciaal hulpmiddel voor servicemonteurs
 

Uitzonderlijke resultaten dankzij een unieke aanpak

Olaf Lorenz, General Manager International Marketing, Konica Minolta Business Solutions Europe, zei: 'We hebben deze keer op drupa een unieke aanpak gevolgd door echte end-to-end printapplicaties te demonstreren. We hebben uitzonderlijke resultaten behaald, allemaal binnen het kader van Industry 5.0. We hebben een reeks nieuwe productieprinters met zowel toner- als inkjettechnologieën gepresenteerd die benadrukten hoe deze technologieën elkaar aanvullen.

Onze innovatieve displays gingen veel verder dan het demonstreren van apparatuur en gaven een uitgebreid overzicht van printapplicaties die onze bezoekers hebben geïnspireerd. We hebben klanten geholpen om het potentieel van printwerk in te zien door verschillende mogelijkheden aan te boren, waarbij we continu getuige zijn van de onstuitbare verschuiving van analoog naar digitaal printen.'
 
Olaf Lorenz voegde daaraan toe: 'Dit was mijn vijfde drupa – en tevens de drupa waar ik het meest trots op ben.' 

Contact

Contact

Kevin Maarssen

Expert Corporate Communications

Marketing

Kevin.Maarssen@konicaminolta.eu

News

News

Konica Minolta viert haar succes op drupa met meer dan 200 beursverkopen

Na het demonstreren van end-to-end workflowdemonstraties met betrekking tot de belangrijkste aspecten van toner, inkjet, decoratie, afwerking, etiketten en verpakkingen en het tonen van een holistisch concept van toekomstige trends op drupa 2024...