Er zijn nieuwe tijden aangebroken voor de markt voor transactiedocumentdiensten. Ooit werden de bijlagen samen met de transactiedocumenten in de enveloppe gestopt. Deze strategie bleek echter niet echt significante resultaten op te leveren, aangezien de bijlagen werden weggegooid zodra de ontvanger de envelop opende. Nu hebben we "onserts", of de zogenaamde TransPromo. Onserts worden rechtstreeks op een transactiedocument geplaatst, zoals een factuur, bankafschrift of energierekening. Door een transactieverklaring te combineren met een promotionele boodschap kunt u operationele en marketinginformatie in één enkel document plaatsen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat dit vandaag de dag een snelgroeiende markt is, die nu miljarden waard is.
Op dit moment zijn de belangrijkste spelers op het gebied van transactiedocumenten alleen werkzaam voor grote multinationale ondernemingen. Maar er is ook een reëel marktpotentieel aan de onderkant van de markt - ten dienste van de behoeften van kleine en middelgrote ondernemingen (MKB's) in de niche van kleinere transactievolumes.