Managed IT-services

 

Naarmate uw zorginstelling groeit, kan het een uitdaging zijn om gelijke tred te houden met de steeds veranderende beperkingen op het gebied van opslagruimte, geheugen en dergelijke. Besturingssystemen en applicaties moeten voortdurend bijgewerkt worden en uw IT-infrastructuur kan op om het even welk moment aangevallen worden door cybercriminelen. De zorgsector krijgt te maken met verschillende struikelblokken inzake IT.
 

IT-uitdagingen voor zorginstellingen 

Innovaties zijn zonder twijfel onmisbaar voor organisaties in de zorg die relevant willen blijven in het digitale tijdperk. Helaas is technologie niet zonder moeilijkheden, vooral in een sector die onderhevig is aan steeds evoluerende ethische en compliance-normen. Enkele van de grootste uitdagingen waar zorginstellingen mee worstelen inzake technologie zijn: 
  • Voldoen aan ethische normen en regelgeving 
  • Cybersecurity en client audits 
  • Mobiliteit, flexibiliteit en on-demand toegankelijkheid van middelen met zeer weinig tot geen downtime 
  • Stijgende onderhouds- en operationele IT-uitgaven 
  • Effectief plan voor disaster recovery en business continuity 
  • Focus behouden op het leveren van de beste zorg, niet op het beheer van technologie 
 

Managed IT-Services van Konica Minolta 

Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat kritieke IT-systemen altijd beschikbaar zijn om uw zorgverlening te ondersteunen, maar het onderhouden van IT-infrastructuur met in-house IT-personeel kan kostbaar en inefficiënt zijn. Gelukkig beschikt Konica Minolta over de juiste technologieën en jarenlange expertise om uw IT proactief te beheren, zodat uw zorgverlening niet wordt onderbroken. 

Met onze Managed IT-services bieden we regelmatig beheer van uw IT-systemen, netwerken en applicaties aan. Zo zorgt Konica Minolta ervoor dat uw pc's, servers, printers en netwerken actief blijven, de downtime geminimaliseerd wordt en de zorg gemaximaliseerd wordt. 

De Managed IT-services van Konica Minolta omvatten onder meer: 

Helpdesk 

Via onze helpdeskservice heeft u 24/7 toegang tot live helpdeskondersteuning via telefoon of online. Onze helpdesk wordt de klok rond bemand door experts . 

Monitoring en IT-ondersteuning 

Met onze Managed IT-services geniet u ook van systeemmonitoring en -management. Zelfs de meest stabiele en gecontroleerde IT-systemen kunnen immers problemen ontwikkelen die zo snel mogelijk aangepakt moeten worden. Zodra een probleem ontdekt of gemeld is, kunnen onze IT-specialisten vanop afstand toegang krijgen tot uw IT-systemen en de juiste IT-ondersteuning bieden. Wanneer ondersteuning op afstand niet genoeg is, zijn onze mensen beschikbaar om ter plaatse problemen te beoordelen en reparaties uit te voeren. 

Klantenportaal

Ons klantenportaal geeft uw zorginstelling toegang tot een administratief dashboard om uw IT-systemen te beheren. U kunt het gebruiken om bezoeken te plannen, online hulptickets in te dienen en te volgen, en toegang te krijgen tot alle nodige informatie, waaronder geplande ondersteuning, rapporten van klantendiensten, netwerkdiagrammen en voorstellingen.  

Back-up 
 

Servercrashes kunnen ook uw zorginstelling treffen en kunnen het gevolg zijn van verschillende oorzaken zoals menselijke fouten, stroomuitval of hardware storingen. Konica Minolta voorziet , naast redundancy, een geschikte back-upstrategie voor uw organisatie.  

Onze Managed IT-Services zijn bovendien steeds op ITIL afgestemde processen. Dit betekent dat ze voldoen aan het referentiekader voor het inrichten van beheersprocessen binnen een IT-organisatie.  
 

Voordelen van onze Managed IT-Services voor uw zorginstelling 

Managed IT-Services van Konica Minolta biedt interessante voordelen voor uw zorginstelling waaronder: 
  • Kostenbesparend 
  • Betere focus op uw core business: het leveren van de best mogelijke zorg 
  • Toegang tot expertise en nieuwe technologieën 
  • 24/7 IT-ondersteuning en helpdesk 
  • Beveiligde IT-infrastructuur 
  • Efficiënte back-up en disaster recovery 
  • Minimale downtime (of maximale up-time) en optimale business continuity 
  • In orde met alle regelgevingen en normen  
  • Single point of contact 

Wenst u meer te weten over onze Managed IT-Services in de zorgsector? Neem dan snel contact op met ons! Samen bekijken we de mogelijkheden voor uw zorginstelling! 

Bekijk onze blogs!

COVID-19: het belang van welzijn in Healthcare

Inmiddels zijn bijna alle zorgverleners in Nederland gevaccineerd. Dat is een goed teken, maar helaas neemt het ziekteverzuim in de zorg nog steeds toe. De druk op de zorgverlening is al meer dan een jaar zeer hoog en bereikte zelfs een kritisch...

Ontdek onze andere oplossingen!

Cloud Services

Cloud is een containerbegrip vandaag te dag, er zijn echter veel smaken, hybrid, on-premise, public en private. De keuze hierin is niet evident, wij assisteren uw organisatie met het maken van de juiste keuze. Laat het niet uit de Cloud lopen!
 
 
Ontdek meer over Cloud Services

Compliance Services

Het voldoen aan wet- en regelgeving is geen eenvoudige opgave. Wij willen uw organisatie begeleiden bij het voldoen aan de laatste AVG-normen door veilige digitalisatie voor u te laten werken. Hierbij houden wij onder andere rekening met de NEN7510/12/13/NTA7516 en de ISO27001 norm.
Ontdek meer over Compliance Services

Cybersecurity Services

Is uw organisatie bestand tegen invallen van buitenaf? Heeft u de humanfirewall robuust ingericht? Is de governance goed op orde? Wij assisteren bij het inrichten van een degelijke veilige werkomgeving.
 
 
Ontdek meer over Cybersecurity Services

Interoperability & Integration Services

Samenwerken van primaire applicaties dragen bij aan de juiste informatievoorziening voor uw medewerkers. Dit komt niet alleen uw zorgmedewerkers ten goede maar ook uw patiënten/cliënten. Wij laten uw primaire applicaties (EPD/ECD) naadloos voor u werken.
Ontdek meer over Interoperability & Integration Services

Patient Experience Management Solution 

Het monitoren en optimaliseren van de patiëntbeleving zorgt dat uw organisatie blijft ontwikkelen met de patiënt/cliënt als focuspunt. Wij optimaliseren de huidige processen en vullen deze waar nodig aan zodat de klanttevredenheid geoptimaliseerd wordt.
Ontdek meer over Patient Experience Management Solution

Workflow Optimization Services & Employee Onboarding

Uw medewerkers zijn uw belangrijkste asset. Belangrijk is dat wij de administratieve druk minimaliseren zodat de kostbare tijd beschikbaar is voor het leveren van kwalitatieve zorg.
 
Ontdek meer over Workflow Optimization Services & Employee Onboarding