Laten we meteen even met de deur in huis vallen: Konica Minolta is geen zorginstelling of -bedrijf. We erkennen dat de zorg in ons land goed geregeld is, maar willen de sector ondersteunen en optimaliseren waar nodig. Het verbeteren van de zorgprocessen levert een zorgmedewerker immers al snel een tijdsbesparing van 2 tot 3 uur per dag op. Deze kostbare tijd kan dan besteed worden aan de kerntaak, namelijk het leveren van de best mogelijke zorg. Daarnaast kunnen we helpen bij het opvangen van het oplopende personeelstekort in de zorg.

Drie op de vijf ziekenhuisbestuurders zien digitale innovatie als één van de belangrijkste manieren om ziekenhuiskosten te verlagen, zo blijkt uit een ING-rapport van eind 2019. Ze verwachten dat digitale procesinnovaties de komende tien jaar een besparing van maar liefst 12% op de totale geneeskundige zorguitgaven kunnen opleveren.

Goed nieuws natuurlijk, maar de digitalisering en de veranderingen in de manier van werken brengen weer andere uitdagingen met zich mee. Gelukkig hebben wij bij Konica Minolta daar eens goed over nagedacht en kwamen dan ook tot enkele deeloplossingen. Geen complexe dingen, maar we hebben op een slimme manier wat bestaande zaken met elkaar gecombineerd en af en toe iets nieuws bedacht.

Onze deeloplossingen kunnen opgevat worden als 7 pijlers voor een efficiëntere ondersteuning van de zorgsector. De 7 pijlers omvatten:

  1. Cloud Services
  2. Managed IT-Services
  3. Cybersecurity Services
  4. Compliance Services
  5. Interoperability & Integration Service
  6. Workflow Optimization Services & Employee Onboarding
  7. Patient Experience Management Solution

generic-media-pages-nl-2506-healthcare-0-0.webp

De meeste pijlers kunnen wij voor een groot deel, zo niet volledig, zelf invullen. Waar dit niet het geval is zijn we partnerships aangegaan met externe professionele partijen, de beste in hun soort. Met deze pijlers of deeloplossingen willen we er mede voor zorgen dat zorginstellingen evolueren van ‘beheer’ naar ‘regie’. Dat heeft een aantal voordelen, zoals schaalbaarheid en de toegang tot beschikbare moderne technologie.


Onze missie voor Health & Care

Konica Minolta bedacht deze deeloplossingen of pijlers met een duidelijke missie voor ogen, namelijk het verbinden van het ecosysteem van de gezondheidszorg met de beste IT-oplossingen. Hierbij houden we rekening met 2 belangrijke uitgangspunten:

  1. Efficiënte middelen en methodes leveren om kritieke gezondheidsinformatie op een veilige manier uit te wisselen binnen de zorg.
  2. Deskundige analyse en risicobeperking bieden via AVG-checks en actieplannen met corrigerende maatregelen

We beschikken daarvoor over een betrokken en toegewijd team dat ervaring heeft in het bedienen van en werken met de gezondheidszorg. Het gaat om een ervaren team die de nieuwste IT-technologieën en de belangrijkste EPD/ECD-oplossingen ter beschikking heeft.


Wat doen we precies?

Konica Minolta's Professional Services levert kosteneffectieve Health & Care IT Services. Onze klanten worden uitgedaagd op het gebied van compliance, bescherming van cybersecurity en EPD/ECD-implementatie, interoperabiliteit en workflow optimalisatie. Wij willen hen assisteren om deze uitdagingen aan te gaan en mogelijke problemen het hoofd te bieden.


Wat is het doel?

Geef artsen en medewerkers toegang tot de inhoud die ze nodig hebben vanuit uw EPD en/of ECD om samenwerking te ondersteunen, het invullen van dossiers te vereenvoudigen en handmatige gegevensinvoer te minimaliseren. En dat allemaal terwijl u helemaal voldoet aan de compliance-vereisten.

Wenst u meer informatie over onze Health & Care Services? Aarzel dan niet om ons te contacteren! We geven graag de nodige toelichting en bekijken samen met u de verschillende mogelijkheden voor uw zorginstelling.