Konica Minolta presenteert L'Artegrafica als eerste AccurioJet-klant in Italië

| 9 april 2020

L’Artegrafica maakt de overstap naar de markt van productverpakkingen en het ontwikkelen van canvas en plastic applicaties. Het familiebedrijf investeert daarvoor – als eerste in Italië – in Konica Minolta's AccurioJet KM-1 inkjet B2+ sheetfed UV digitale inkjet-kleurenproductieprinter.De Konica Minolta AccurioJet KM-1 vervangt maar liefst vier systemen in de digitale divisie van het bedrijf, waar de productie in januari is begonnen.


Dankzij de AccurioJet KM-1 inkjet B2+ kan L'Artegrafica nu diverse applicaties ontwikkelen, zoals klantenkaarten door middel van UV-printing op zowel standaardmedia als op speciale substraten tot 600 gr. Wat de klantenkaarten betreft werd deze applicatie voorheen in twee fasen voltooid: eerst op 400 gr offset-papier en vervolgens gelamineerd. Het proces in twee fasen was duur, tijdrovend, en voldeed niet aan de kwaliteitseisen.

Een bijkomend voordeel is de ontwikkeling van een augmented reality-project (AR) om nieuwe markten aan te boren, zoals het printen van labels en het veredelen van drukwerk. Als onderdeel van Konica Minolta's ondersteuning wordt de in Treviso gebaseerde organisatie, lid van het leveranciersnetwerk van Konica Minolta Marketing Services. Daarnaast zal Konica Minolta commerciële trainingen en opleidingen voor operators aanbieden.

De ingebouwde software van de Konica Minolta AccurioJet KM-1 beheert de binnenkomende opdrachten van L'Artegrafica efficiënter.Dankzij de mogelijkheden van de Konica Minolta AccurioJet KM-1, zoals de nieuwe B2+ productie, en het printen op een breder scala van substraten zonder enige voorbehandeling, zal er steeds meer werk verplaatsen van offset naar digitale productie.

De Zaia-familie, die L’Artegrafica in 1989 oprichtte, licht toe: "Snel veranderende en nieuwe markten zijn steeds meer gericht op kwalitatief hoogwaardige, kortstondige en gepersonaliseerde druktaken. De AccurioJet KM-1 stelt ons in staat om meer substraten te printen dan ooit tevoren. Het is een belangrijk onderdeel van onze digitale strategie en geeft ons de mogelijkheid om onze diensten voor onze klanten uit te breiden, dit terwijl de kosten worden verlaagd. We zien UV-inkjet zeker als de toekomst van digitale productie, omdat we meer taken blijven overnemen van offset-productie."

Olaf Lorenz, General Manager DX Branding Division bij Konica Minolta, Inc, zegt: "Nu we blijven uitbreiden naar de markt van het high-end commerciële drukwerk, is het van groot belang dat we klanten zoals L'Artegrafica voorzien van technologische wereldklasse en ondersteuning om nieuwe opportuniteiten te kunnen benutten met UV B2+ inkjet. De investering van L'Artegrafica in de AccurioJet KM-1 volgde na een uitgebreid marktonderzoek. We zijn blij met hun keuze om Konica Minolta als betrouwbare partner te bevestigen, dit terwijl we onze groei in industriële en printmarkten blijven versnellen."

De Konica Minolta AccurioJet KM-1, die vanwege zijn vele toepassingen bekendstaat als het 'Zwitserse zakmes', biedt klanten de unieke Dot Freeze Technology™. Dit gepatenteerde proces overwint één van de fundamentele uitdagingen van inkjetprinten: het ongecontroleerde uitvloeien van de ink die de afdrukkwaliteit en werkbare materialen verminderen. De FOGRA53-certificering - vorig jaar toegekend aan Konica Minolta - erkent de uitstekende stabiliteit, veelzijdigheid en kleurnauwkeurigheid van de AccurioJet KM-1.


 

Schrijf u in voor onze webinars!

Schrijf u in voor onze webinars!