Meer functionaliteiten voor nieuwe AccurioPress C2070-serie van Konica Minolta

Amsterdam, 31 januari 2017 - Met de AccurioPress C2070-serie introduceert Konica Minolta Business Solutions een nieuwe lijn productieprintsystemen. De AccurioPress C2070-serie is de opvolger van de bizhub PRESS C1070-serie. Om tegemoet te komen aan de individuele wensen van de klant, combineert de nieuwe serie de kwaliteiten en prestaties van de vorige modellen met extra functionaliteit en opties. Bovendien vergroot deze serie de winstmogelijkheden voor de klant door het creëren van gestroomlijnde workflows om nog meer printservices te kunnen leveren.

De AccurioPrint C2060/C2070 zijn geschikt voor het leveren van drukwerk. Beide systemen zorgen voor een gemakkelijke overstap op digitaal printen, met basisafwerkingsfuncties en een modulair concept voor maximale kleurconsistentie. Optimale beeldkwaliteit en mediaflexibiliteit zorgen voor een ultiem resultaat voor de gebruiker. Voor commerciële drukkerijen en centrale repro’s met grote productievolumes ontwikkelde Konica Minolta de AccurioPress C2060/C2070/P. Deze systemen zijn perfect voor een verdere transitie naar digitaal afdrukken door de professionele, modulaire afwerkingsmogelijkheden, uitstekende kleurconsistentie en een nauwkeurig register in combinatie met een optimale afdrukkwaliteit.

Accurio – Konica Minolta’s nieuwe merk voor professioneel printen

Na de naamsverandering voor de productieafdruksoftware in AccurioPro en de eerste digitale inkjetpers van Konica Minolta, de AccurioJet KM-1, wordt de AccurioPress C2070-serie de eerste productieprinters die AccurioPrint en AccurioPress wordt genoemd. Voortaan worden alle professionele afdruksystemen verkocht onder het merk AccurioPrint in plaats van bizhub PRO, en voor high-end productieprinters vervangt AccurioPress de bizhub PRESS. AccurioPro-softwareproducten helpen processen en workflows te optimaliseren om de productie van drukwerk bij de klant te stroomlijnen. Konica Minolta biedt zijn klanten een portfolio met totaaloplossingen waar de AccurioPress C2070-serie perfect op aansluit en ondersteunt zijn klanten met zijn zelf ontwikkelde printercontroller en meetapparatuur.

Uitgebreid functiepakket en nog meer mediacompatibiliteit

Met de AccurioPress C2070-serie kunnen drukkers hun klanten meer service bieden en kansen creëren door het aanbod van een breed scala aan essentiële digitale printtoepassingen. De serie is geschikt voor het verwerken van dik papier voor diverse soorten media, zoals gecoat en reliëfpapier tot 350 gm2. Daarbij garandeert een nieuwe grootvolume-eenheid, het efficiënt afdrukken van banners (tot 750 mm grootte), bijvoorbeeld geschikt voor boekomslagen en drieluiken. Door de verdubbelde afdruksnelheid van enveloppen vergeleken met de bizhub PRESS C1070, is het afdrukken van enveloppen nu ook veel aantrekkelijker geworden. De nieuwe dubbele kleurenscanner scant met een maximumsnelheid van 240 ipm, en heeft een dubbele invoerdetectiekit om te voorkomen dat twee vellen tegelijk worden gescand.

Konica Minolta’s OpenAPI biedt nog meer gebruiksmogelijkheden

OpenAPI vormt een naadloze koppeling tussen Konica Minolta-productieprinters en oplossingen van derden voor accounting, authenticatie of scanroutering zoals YSoft Safe Q en Nuance eCopy Sharescan. Bovendien kan via de IWS (Internal Web Server) de gebruikersinterface worden ingericht volgens de behoeften van de operator, zodat deze nog efficiënter kan werken.

Erik Klute, Product Manager Production Printing bij Konica Minolta Business Solutions Nederland vat dit als volgt samen: “Door de vele uitbreidingen en verbeteringen is de nieuwe AccurioPress C2070-serie bijzonder veelzijdig, en de hoge kwaliteit van de output voldoet volledig aan de eisen van onze klanten.”