Konica Minolta verbetert prestaties van de printkamer met de intelligente Color Care-productieserver (CCPS)

Amsterdam, 12 januari 2017
Konica Minolta completeert zijn assortiment intelligente productieprinttechnologieën met de Color Care-productieserver (CCPS), een print- en kleurenserver die een absolute kleurconsistentie garandeert op alle output-systemen, ongeacht het merk. Dit nieuwe aanbod biedt tal van voordelen, zowel voor de print room operators als voor hun klanten. Doordat de CCPS voor alle aangesloten digitale printers een uniforme grafische gebruikersinterface creëert, leren de gebruikers veel sneller om te gaan met de machines en zijn deze veel gebruiksvriendelijker. Dit product is een voorbeeld van de gebundelde expertise van Konica Minolta om tot een perfect printresultaat te komen. Naast hoogwaardige hardware levert Konica minolta ook zeer nauwkeurige meettechnologie (Konica Minolta Sensing Unit) en software die perfect aan de eisen van de printindustrie voldoet.

Voor grafische ondernemingen die meerdere digitale printers van diverse merken in gebruik hebben, is kleurconsistentie op alle aanwezige systemen van groot belang. Daarnaast is het nodig dat zij over volledige en gebruiksvriendelijke machines beschikken om aan de wensen van hun klanten te kunnen voldoen. De intelligente CCPS matched de kleurenuitvoer, optimaliseert de afdrukgegevens voor elke printer en elk papiertype en zorgt er zo voor dat de kleurenweergave het origineel en de specifieke standaard zo veel mogelijk benadert. Bovendien regelt de CCPS alle finishingopties op Konica Minolta-printers. Processen zijn gemakkelijker te automatiseren en de volledige productie workflow verloopt soepel en probleemloos.

“Met onze kleurenmanagementtool Color Care beschikten we al over fantastische software om printaanbieders kwaliteit en consistentie te garanderen op al onze kleurenmachines. Met de CCPS kunnen we nu alle machines van alle merken in de printkamer bedienen en ervoor zorgen dat onze klanten alle jobs kunnen printen zoals hun klanten verwachten dat ze eruitzien”, benadrukt Erik Klute, Product Manager Production Printing BNL bij Konica Minolta.

Meer betrouwbaarheid en productiviteit met de CCPS
Door het creëren van een uniforme, grafische gebruikersinterface voor alle bestaande printers, verbetert de CCPS de algehele productiviteit van de gehele printruimte. De operator krijgt meer belangstelling voor printproducten dankzij de grotere gebruiksvriendelijkheid en doordat hij sneller met de machines weet om te gaan. Productieoperators kunnen hun productiedoelstellingen sneller realiseren en hun workflows stroomlijnen waardoor het op dit moment niet nodig is om snellere machines aan te schaffen. CCPS verbetert beide: betrouwbaarheid en productiviteit.

De Color Care-productieserver is ontwikkeld met Konica Minolta Sensing, een business unit van Konica Minolta die zeer nauwkeurige meetinstrumenten ontwikkelt.