Partnerprogramma

 

Overzicht

Voordelen van het partnerprogramma

  • Hoe hoger het commitment, hoe groter de voordelen voor de partner.
  • Met dit concept heeft de partner zijn partnerniveau volledig in eigen handen. Eén keer per jaar heeft de partner namelijk de kans om een hoger partnerniveau te bereiken. Een aanpak die we in de toekomst nog meer gaan ondersteunen.
  • Onze partners worden altijd in een vroeg stadium op de hoogte gebracht van nieuwe producten en andere ontwikkelingen.

Salesondersteuning

  • Partners hebben een vaste partner manager. Deze persoon is de contactpersoon voor alle dagelijkse aangelegenheden en het eerste aanspreekpunt voor alle verkoopgerelateerde vragen.
  • Aparte pre-salesondersteuning
  • Apart online-partnerportal
  • Apart communicatiekanaal
  • De partner manager kan zelf meegaan naar belangrijke verkoopbesprekingen met klanten, maar hij/zij kan er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat iemand van Konica Minolta die alles over een bepaald onderwerp weet met de partner meegaat naar belangrijke afspraken.
  • Een samen overeengekomen activiteitenplan op basis van de salesdoelen van de partner.

Marketingondersteuning

  • Constante communicatie
  • Ondersteuning online (web en social media)
  • Succesverhalen en persberichten
  • Afhankelijk van uw partnerniveau hebt u recht op zaken als brochures, mailingcampagnes en verkoopmateriaal. Het meeste is gratis.
  • Leadmanagement
  • Toegang tot onze online-productconfigurator
  • Ondersteuning bij productmanagement
  • Ondersteuning bij presentaties voor eindklanten voor PP
  • Producttraining ter plaatse
  • Etc.

Training

  • Konica Minolta heeft de meest uiteenlopende cursussen en opleidingsmethoden voor onze partners. 
    • We hebben opleidingen gericht op vaardigheden en opleidingen gericht op technologie. Deze opleidingen kunnen worden gegeven door een instructeur, online of beide. Zelfstudie is vaak een voorwaarde bij cursussen in een leslokaal.
    • Apart e-learningplatform: Compass (Sales Team)
    • Apart e-learningplatform: Outward (Support Team)
  • Producttraining voor alle relevante producten
  • Online-trainingplatform voor eindgebruikers: i-Training
  • Aparte training ter plaatse

Technische/IT-ondersteuning

  • Aparte helpdesk/IT-ondersteuning
  • Programma voor softwareonderhoud en -vernieuwing