Zo persoonlijk als je je het maar wilt hebben

Zo persoonlijk als je je het maar wilt hebben

Zo persoonlijk als je je het maar wilt hebben

Omroepen en goededoelenloterijen die in deze tijd met nieuwe leden of deelnemers in contact willen komen en blijven, moeten van goeden huize komen. Daarom werken ze steeds vaker samen met OpenOfferte.nl uit Uden. Deze cross-mediale marketingspecialisten weten grote groepen consumenten met een uiterst persoonlijke, customized aanpak te bereiken én over te halen. Voor Konica Minolta is daarbij een kleurrijke gastrol weggelegd.



Er zijn vele mailhuizen, fulfilmentbedrijven en callcenters in Nederland, maar volgens directeur-eigenaar Arno Knechten kent OpenOfferte.nl nauwelijks concurrenten die hetzelfde spectrum aan mogelijkheden bieden: “Met print & mail, datarespons en callsupport, digitale marketing en fulfilment hebben wij alles in huis om een wervingscampagne maximaal cross-mediaal uit te voeren.” Niet zelden vervult OpenOfferte.nl ook een belangrijke rol bij de totstandkoming van het campagne-idee. “Dankzij onze jarenlange ervaring weten we wat wel en wat niet werkt.”


Werving en loyaliteit

Tot het klantenbestand behoren tal van grote namen zoals UPC, Nationale Postcodeloterij, politieke partij GroenLinks, Jumbo Supermarkten, BankGiro Loterij, omroepvereniging VARA en de Vriendenloterij. Knechten: “Daarnaast hebben we nog een breed scala aan klanten die zich met hun activiteiten richten op consumenten. Daarbij kun je denken aan webwinkels en DagDeal-exploitanten.”


“Voor omroepvereniging VARA hebben we het concept voor de ledenwerving mede-bedacht en van A tot Z uitgevoerd. Die campagne kende twee sporen. Enerzijds hebben we leden geworven via VARA-evenementen. Kaartjes voor onder meer De Wereld Draait Buiten en Kinderen voor Kinderen werden via ons systeem besteld, waarbij de kopers de kans kregen om hun entreegeld deels om te zetten in een VARA lidmaatschap met een leuke, gepersonaliseerde incentive op de koop toe. Anderzijds hebben we nieuwe leden via bestaande leden geworven. Voor deze vrienden-voor-vriendencampagne, waarbij alles draait om het zo persoonlijk mogelijk aanspreken van het bestaande lid, verzorgen we de direct mailings en de digitale omgeving, doen we de telefonische support en leveren we bij de VARA uiteindelijk een kant-en-klaar bestand aan met alle nieuwe en oude leden.”


Groots maar klein

Met zo’n 55 medewerkers weet OpenOfferte.nl jaarlijks zo’n 14,2 miljoen klantcontacten te realiseren. Hoe dat kan? “We denken groots, maar we blijven klein”, legt Knechten uit. “Door zoveel mogelijk IT-gestuurd te werken kunnen we ons flexibel opstellen en makkelijk bijsturen.” De IT-hoofdrol is weggelegd voor het in huis ontwikkelde softwaresysteem iZZi-WorkX. “Alle onderdelen van een campagne worden vanuit dit ene systeem aangestuurd en gemonitord – met één centrale database als uitgangspunt. Iemand die belt met een vraag over zijn kaartjesbestelling voor De Wereld Draait Buiten, kan meteen worden geholpen, omdat callsupport direct ziet wat diegene online gedaan heeft. De klant kan op zijn beurt weer via het klantendashboard meekijken. En ook de VARA heeft via dit dashboard toegang tot ons softwaresysteem. Zo kunnen ze zien hoe de actie loopt.”


Hoewel iedere campagne en elke klant een eigen karakter kent, zit het softwaresysteem zo ingenieus in elkaar dat OpenOfferte.nl alles digitaal binnen een uur klaar heeft staan. “Tekstuele en beeldinvulling daargelaten – die komt van de klant – is het dus ’s ochtends bellen en ’s middags aan de slag. We voeren de parameters in en vinken de juiste opties aan, en we kunnen van start.”


Persoonlijker

De snelheid en flexibiliteit waarmee OpenOfferte.nl werkt, worden mede mogelijk gemaakt door de systemen en software van Konica Minolta. Knechten: “Sinds 2012 werken we met hun kleurensystemen, van multifunctional tot productiestraat. Dankzij de toevoeging van kleur hebben we onze klanten nu nog méér te bieden. We kunnen nu niet alleen meer tekst personaliseren, de gehele lay-out is ook volledig variabel. Het VARA-lid dat een nieuw lid aanbrengt, krijgt bijvoorbeeld nu een nette brief met daarop een afbeelding van de gratis DVD die hij als incentive besteld heeft. Je kunt je communicatie dus nu zo persoonlijk maken als je het maar wilt hebben.”


De keuze voor Konica Minolta zat voor Knechten niet zozeer in de systemen – “die doen het gewoon goed” – maar vooral ook in het persoonlijk contact. “We hebben in Konica Minolta een prettige en oprechte partner gevonden. Een partij die niet alleen service en onderhoud goed voor elkaar heeft, maar die ook de tijd neemt om de markt- en productontwikkelingen met ons te bespreken.”


Toekomst

Wat Knechten betreft is de groei in business er bij OpenOfferte.nl nog lang niet uit. “We werken iedere dag weer aan nieuwe oplossingen en ideeën.” Als voorbeeld noemt hij iZZi-Collect. “Zie het maar als een soort van (pre-)incassosysteem. We willen vorderingen sneller innen door weg te blijven van het standaardincassotraject. Wij komen niet met de juridische termen, maar kiezen voor een meer prettige en persoonlijke aanpak waarbij we mensen oplossingen aanreiken zonder direct te dreigen. Begin september zijn we met de eerste testen van start gegaan. In januari gaan we er groot de markt mee in. Er is zelfs al een bank die interesse heeft getoond. Een naam die we ook graag aan ons klantenportfolio toevoegen.”