Share
Sidekix, specialist in het uitvoeren van marketingcampagnes, heeft onlangs, als eerste Nederlandse marketing fulfilment-bedrijf, Konica Minolta’s AccurioJet KM-1 aangeschaft. Met deze B2 UV-inkjetprinter kan het bedrijf sneller gepersonaliseerd produceren en met meer papiersoorten werken. Sidekix is de afgelopen jaren enorm gegroeid – van 10 naar 80 medewerkers – en was op zoek naar meer capaciteit. Aangezien de marketingspecialist al ruim tien jaar met Konica Minolta samenwerkt, was de keuze voor de IT-dienstverlener en productieprinterleverancier snel gemaakt.
De AccurioJet KM-1 biedt Sidekix diverse nieuwe mogelijkheden, zoals een hoger volume en printen op diverse papiersoorten, karton, kunststoffen en canvas, waardoor Sidekix zijn klanten in de toekomst meer diversiteit kan bieden. Zo verwacht het bedrijf op termijn zijn aanbod uit te breiden op het gebied van packaging. Tjeerd Nijenhuis, mede-eigenaar van Sidekix: “We werken al ruim tien jaar samen met Konica Minolta. De organisatie levert tot nu toe altijd de kwaliteit die het belooft. Met klanten die een hoog volume en veel gepersonaliseerde mailings willen verzenden biedt de KM-1 de oplossing. Wij zijn momenteel het enige mailhuis dat met deze snelle machine werkt en dat is een groot voordeel ten opzichte van de concurrentie.” Bas Smeets, Senior Account Manager bij Konica Minolta Business Solutions: “In de afgelopen jaren bleef Sidekix zich uitbreiden om klanten zo goed mogelijk te bedienen. De KM-1 is een volledig digitale inkjetprinter, dus er zijn geen opstartkosten. Aangezien Sidekix vaak grote volumes moet verwerken – denk aan gepersonaliseerde brieven waarin de aanhef en codes verschillend zijn – is deze machine de ideale keuze.” Toekomst Sidekix wil in de toekomst een groot aantal merken met consumentenrelaties in Nederland aan zich binden. Nijenhuis: “We werken al veel met grote organisaties op het gebied van gepersonaliseerde mailings en dat willen we uitbreiden met het aanbieden van gepersonaliseerde verpakkingen. Met de KM-1 zijn we zeker dat we het volume aankunnen voor de nieuwe markten die we de komende jaren willen bedienen.”