GenARate van Konica Minolta zet geprinte content om in aantrekkelijke AR-beleving

| 12 november 2019

Nieuwe oplossing verrijkt geprinte materialen met interactieve communicatie

In de huidige digitale wereld kunnen geprinte materialen nog steeds impact maken. Konica Minolta toont dit aan met de introductie van genARate; een geheel nieuwe oplossing voor de creatie van Augmented Reality (AR)-belevingen. Met deze oplossing is het gemakkelijk om geprinte content om te zetten in boeiende, interactieve communicatie, zonder dat er specialistische kennis nodig is. Reclamebureaus, drukkerijen, interne printafdelingen en marketingafdelingen kunnen eenvoudig zelf AR-belevingen creëren met print.


GenARate is een flexibele cloudgebaseerde AR-oplossing die geprinte content tot leven brengt. Door digitale content zoals video, animaties of 3D-modellen op geprinte materialen te plaatsen, ontstaan er nieuwe, interactieve mediabelevingen. Consumenten kunnen deze virtuele objecten bekijken en ermee communiceren met behulp van hun smartphone of tablet, die automatisch beelden herkent en deze vervolgens driedimensionaal op het scherm weergeeft. Dit zorgt voor een aansprekende manier om potentiële klanten te laten communiceren met de content en zo de conversie te verhogen.


Toegankelijke oplossing met ingebouwde analysefuncties
GenARate is ontworpen om AR-creatie voor iedereen toegankelijk te maken. Gebruikers kunnen binnen enkele minuten via hun webbrowser beginnen met het bouwen van een AR-beleving met behulp van de AR-tool, de genARate Studio. Het toevoegen van de interactieve digitale objecten vergt slechts een paar muisklikken en het gehele creatieve proces verloopt snel en gemakkelijk dankzij de drag-and-drop-interface. GenARate bevat ook ingebouwde analysefuncties die het gebruik van de app en de betrokkenheid van de consument of klant bij de content meten.

 


 

Schrijf u in voor onze webinars!

Schrijf u in voor onze webinars!